Praga S5T, Fomapan 400 |
Służy do dziś. W przeciwieństwie do polskiego Stara, którego nie widać na drogach praktycznie w ogóle.
Wyciągam z plecaka starą Minoltę, ustawiam co trzeba, sam się ustawiam również, kątem oka łapię ładującego ziemię na samochód faceta. Wymieniamy się spojrzeniami, posyłam mu lekkie skinięcie, on posyła równie lekkie - albo i lżejsze. Chwalę, że fajny wóz, że w dobrym stanie. Pytam o rocznik.
"Sześćdziesiąty ósmy" - odpowiada facet ładujący ziemię na wóz. Aha.
Kiwam głową, daję znak że słyszałem.
Nie pytam o więcej szczegółów, dając tym znak że zrozumiałem.
Pakuję do plecaka wspomnianą Minoltę.Wracam tam, skąd przyjechałem.
Zastanawiając się co autor miał na myśli, podczytuję w Wikipedii:
"Do roku 1953 trwały prace nad ostatecznym produktem, jakim była ciężarówka Praga V3S. Wersja Praga S5T (S - silniční (drogowa), 5T - masa użytkowa 5 ton) powstała trzy lata później. Samochód produkowano do lat 80. XX wieku."
Więc można zrozumieć to dwojako, może miał na myśli, a może nie miał. Może to ja miałem na myśli ? Wygląda na to, że jedni i drudzy mamy ten sześćdziesiąty ósmy jako wrażliwy punkt.
Ale może jest tak, że nikt nic na myśli nie miał, że Praga faktycznie urodziła się w tym pechowym roczniku ?
Kolejna perełka, która nie dość, że zauważyłeś, to jeszcze utrwaliłeś.
OdpowiedzUsuńPsy miejskie, motory, samochody:-)
Tu dodatkowo jeszcze w zestawie - Praga 68...
UsuńTakie stare samochody mają swój klimat.
OdpowiedzUsuńMają jak stoją, zawodowi kierowcy na pewno nie przesiedli by się teraz na stare Pragi ;)
Usuń